Hydromasaż we własnej łazience

Jeszcze do niedawna wanna lub kabina prysznicowa z hydromasażem była prawdziwym luksusem dostępnym jedynie w sanatoriach, ośrodkach rehabilitacyjnych i centrach odnowy biologicznej. Dziś hydromasażem możemy cieszyć się we własnej, nawet niewielkiej łazience.

Hydromasaż – zdrowie i relaks
Hydromasaż, czyli wodna terapia to jedna z najstarszych i najbardziej naturalnych metod leczenia na świecie. Masaż wodny działa nie tylko odprężająco i profilaktycznie na cały organizm, ale także niweluje uciążliwe dolegliwości. Masaż wodny przede wszystkim rozluźnia mięśnie i poprawia ukrwienie, jest zalecany dla osób z problemami reumatologicznymi, schorzeniami kręgosłupa, zaburzeniami krążenia. Niweluje zmęczenie, stresy, napięcia nerwowe, poprawia nastrój i zapewnia dobry sen. Pozytywnie wpływa również na wygląd skóry, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wspomaga usuwanie cellulitu.

Wanna czy kabina?
Wśród produktów z hydromasażem dostępnych na rynku, do wyboru mamy wanny z hydromasażem, kabiny masażowo-parowe oraz panele prysznicowe z hydromasażem, które można zamontować w standardowej kabinie natryskowej. Te ostatnie doskonale sprawdzają się w małych łazienkach, gdzie nie ma możliwości zainstalowania większej wanny, czy kabiny.

Masaż wodny czy powietrzny?
Urządzenia z systemem hydromasażu oferują kilka rodzajów masaży. Masaż wodny, zwany inaczej biczem wodnym, jest najpopularniejszym zabiegiem. Z ruchomych dysz znajdujących się w ściankach wanny lub kabiny prysznicowej wypływają strumienie wody pod ciśnieniem. Masaż powietrzny, określany jako kąpiel perełkowa, masuje powietrzem tłoczonym do wanny specjalną sprężarką. To rozwiązanie jest możliwe tylko w wannach. Masaż wodno – powietrzny. To połączenie dwóch powyższych masaży, przez co jego działanie jest uznawane za najskuteczniejsze.

Warto wiedzieć

  • Z hydromasażu nie należy korzystać wcześniej niż dwie godziny po posiłku.
  • Temperatura wody powinna być dobrana indywidualnie, ważne by woda nie była zbyt gorąca. Im wyższa temperatura wody, tym krócej powinna trwać kąpiel.
  • Zbyt długi hydromasaż może obniżyć ciśnienie krwi lub spowodować nadmierne rozluźnienie mięśni. Zalecany czas kąpieli to 15-25 minut.
  • Podczas kąpieli należy zmieniać pozycję, by całe ciało zostało poddane masażowi.
  • Hydromasaż nie jest dla każdego. Ludzie starsi, kobiety w ciąży, osoby chore na serce, cukrzycę, mające problemy skórne powinny skonsultować się z lekarzem.